Uczniowie i rodzice uczniów szkół artystycznych,
Z uwagi na zbliżający się koniec roku szkolnego, który niemal w pełnym zakresie uczniowie realizowali w trybie nauczania zdalnego, zespół psychologów Centrum Edukacji Artystycznej zaprasza uczniów (nastolatków: uczący się na poziomie klas VII i VIII szkół podstawowych oraz na poziomie liceum) oraz rodziców, do udziału w webinariach, których celem jest m.in. wsparcie w odbudowywaniu dobrych relacji społecznych, rozwijanie umiejętności budowania pozytywnego myślenia o sobie pomimo trudów wynikających z doświadczenia nauczania zdalnego oraz pomoc w optymalnym planowaniu wakacyjnego wypoczynku z zachowaniem zasad pozwalających na utrzymanie zdrowia psychicznego.
Warsztaty odbywać się będą w wybranych dniach między 24 maja a 17 czerwca 2021 r. Zapisy na warsztaty trwają do 20 maja 2021 r. Aby zapisać się na warsztat należy uzupełnić ankietę zgłoszeniową odrębnie przygotowaną do każdego warsztatu we wskazanych w załączniku linkach. Zarówno uczniowie jak i rodzice mogą uczestniczyć w dowolnej liczbie warsztatów. Informacje
o zakwalifikowaniu na warsztat wraz z linkiem dostępu do udziału w warsztatach będą przesłane
do 22 maja za pośrednictwem pracownika CEA p. Moniki Gajowniczek (z adresu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
W imieniu Dyrekcji Centrum Edukacji Artystycznej oraz w imieniu prowadzących – serdecznie zapraszamy.
St. Wizytator CEA ds. poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego
dr Anna Antonina Nogaj
dr Urszula Bissinger-Ćwierz
PLAN WARSZTATÓW PSYCHOLOGICZNYCH online
DLA UCZNIÓW WSZYSTKICH TYPÓW SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH
(dla uczniów klas VII i VIII szkoły podstawowej oraz dla licealistów)
TYTUŁ |
OPIS WARSZTATÓW |
PROWADZĄCY |
TERMIN |
LINK DO ZAPISU |
Jak włączyć pozytywne myślenie? |
Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się: -jak dbać o własne samopoczucie i rozwijać pozytywne nastawienie -jak radzić sobie z negatywnymi myślami -czym są afirmacje i jak je stosować |
Barbara Wojtanowska-Janusz |
7 czerwca |
|
Wyloguj się na wakacje i rozwijaj artystycznie
|
Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się: - dlaczego niezbędny jest odpoczynek od zdalnego nauczania i innych wirtualnych aktywności - dlaczego umysł i ciało nie mogą być zbyt długo narażone na oddziaływanie multimediów - jak zadbać o równowagę między wypoczynkiem a koniecznością utrzymania odpowiedniego poziomu umiejętności artystycznych
|
Anna A. Nogaj |
14 czerwca 16.00 |
|
Ja wśród innych |
Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się: - jak nawiązywać i budować związki i przyjaźnie czyli pozytywne relacje z innymi, - jak wyrażać swoje emocje, pozostając w zgodzie ze sobą, - czym jest toksyczna relacja, jak ją rozpoznać i jak się od niej uwolnić, - jak bardziej świadomie wchodzić w relacje z innymi - jak inteligencja emocjonalna wpływa na rozwój artystyczny |
Olga Szewczyk |
17 czerwca 16.00 |
|
Rodzice i ja – dlaczego czasem trudno porozumieć się z własnymi rodzicami
|
Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się: - co się zmienia, kiedy staje się nastolatkiem - dlaczego rodzice tak łatwo zapominają, że sami byli nastolatkami - jak znaleźć wspólny język i zacząć konstruktywnie rozmawiać z rodzicami - do czego potrzebna artyście umiejętność skutecznego i konstruktywnego porozumiewania się |
Małgorzata Mozerys-Ćwikła |
2 czerwca środa 16.00 |
|
Jak budować poczucie własnej wartości i pozytywny obraz siebie
|
Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się: - co składa się na poczucie własnej wartości - jak rozwijać wewnętrzne i zewnętrzne zasoby - jak budować umiejętności i strategie, które umożliwią pozytywne postrzeganie siebie i radzenie sobie z wyzwaniami - jak budować swój dobrostan |
Aleksandra Wojtaszek |
9 czerwca 16.00 |
|
Wypoczywam bez wspomagaczy |
Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się: - jak zorganizować dobre wakacje bez narkotyków i dopalaczy - dlaczego substancje psychoaktywne utrudniają rozwój artystyczny - dlaczego dobrze jest mówić odważnie „jestem wolny, nie biorę” - jak radzić sobie z ryzykownymi propozycjami - jak nie ulegać stereotypom, że branie pomaga tworzyć i redukuje stres przed koncertami czy egzaminami - jak należy odmawiać w sytuacji ryzyka „kuszeniem” różnymi substancjami psychoaktywnymi
|
Mariusz Ostrowski |
10 czerwca czwartek 16.00 |
|
Tu i teraz |
Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się: - co to jest uważność / mindfulness - jak uważność może pomóc w radzeniu sobie z emocjami, również z tremą - jak uzyskać wewnętrzny spokój i harmonię (w życiu i na scenie) - jak żyć na 100% -ćwiczenia uważności
|
Łukasz Tartas |
16 czerwca 16.00 |
|
PLAN WARSZTATÓW PSYCHOLOGICZNYCH online
DLA RODZICÓW uczniów wszystkich typów szkół artystycznych
TEMAT |
OPIS WEBINARÓW |
PROWADZĄCY |
TERMIN |
LINK DO ZAPISU NA WARSZTATY |
Wsparcie dziecka w utrzymaniu zdrowia psychicznego pomimo przeciążeń wynikających z kształcenia artystycznego |
Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się: - jakich form wsparcia oczekują uczniowie szkół artystycznych - jakie są czynniki ryzyka, zakłócające zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży kształcącej się artystycznie - jak ważna jest rola rodziny, rozumiejącej specyfikę kształcenia artystycznego - jakie są pozaartystyczne korzyści wynikające z kształcenia muzycznego, plastycznego i baletowego |
Anna A. Nogaj |
7 czerwca |
|
Pomocnik mądrego nastolatka |
Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się: - na czym polega dojrzewanie i co ma wspólnego rodzic nastolatka z dębem lub klonem - dlaczego czasem czujemy się jak na ringu i co może być dobrego w byciu sparingpartnerem? - czego potrzebuje od rodzica nastolatek
|
Małgorzata Mozerys-Ćwikła |
16 czerwca |
|
Jak budować poczucie własnej wartości i odporność psychiczną u dzieci?
|
Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się: - co to jest poczucie wartości i odporność psychiczna - jakie są sposoby i techniki budowania odporności psychicznej - na czym polega dobra komunikacja - w jakiś sposób można dobrze wykorzystać
|
Aleksandra Wojtaszek |
9 czerwca 18.00 |
|
Narkotyki, dopalacze – na pewno nie moje dziecko |
Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się: - jak rodzic ma rozpoznać sygnały ostrzegawcze u dziecka, które zaczyna eksperymentować i przyjmować środki psychoaktywne - jak motywować dziecko uzdolnione muzycznie i plastycznie, aby było wolne od wszelkich środków psychoaktywnych - dlaczego rodzina jest najważniejszą i pierwszą szkołą profilaktyki -jakie są najczęstsze postawy rodzicielskie a uzależnienia od środków odurzających |
Mariusz Ostrowski |
26 maja 18.00 |
|
Depresja dzieci i młodzieży |
Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się:
-czym jest depresja - na co zwracać szczególną uwagę obserwując dziecko - w jaki sposób komunikować się z dzieckiem o obniżonym nastroju - gdzie i kiedy szukać pomocy
|
Łukasz Tartas |
15 czerwca 18.00 |
|