Uczniowie i rodzice uczniów szkół artystycznych,

Z uwagi na zbliżający się koniec roku szkolnego, który niemal w pełnym zakresie uczniowie realizowali w trybie nauczania zdalnego, zespół psychologów Centrum Edukacji Artystycznej zaprasza uczniów (nastolatków: uczący się na poziomie klas VII i VIII szkół podstawowych oraz na poziomie liceum) oraz rodziców, do udziału w webinariach, których celem jest m.in. wsparcie w odbudowywaniu dobrych relacji społecznych, rozwijanie umiejętności budowania pozytywnego myślenia o sobie pomimo trudów wynikających z doświadczenia nauczania zdalnego oraz pomoc w optymalnym planowaniu wakacyjnego wypoczynku z zachowaniem zasad pozwalających na utrzymanie zdrowia psychicznego.

Warsztaty odbywać się będą w wybranych dniach między 24 maja a 17 czerwca 2021 r. Zapisy na warsztaty trwają do 20 maja 2021 r. Aby zapisać się na warsztat należy uzupełnić ankietę zgłoszeniową odrębnie przygotowaną do każdego warsztatu we wskazanych w załączniku linkach. Zarówno uczniowie jak i rodzice mogą uczestniczyć w dowolnej liczbie warsztatów. Informacje
o zakwalifikowaniu na warsztat wraz z linkiem dostępu do udziału w warsztatach będą przesłane
do 22 maja za pośrednictwem pracownika CEA p. Moniki Gajowniczek (z adresu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).  

W imieniu Dyrekcji Centrum Edukacji Artystycznej oraz w imieniu prowadzących – serdecznie zapraszamy.

St. Wizytator CEA  ds. poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego   

dr Anna Antonina Nogaj             

dr Urszula Bissinger-Ćwierz

 

PLAN WARSZTATÓW PSYCHOLOGICZNYCH online
DLA UCZNIÓW WSZYSTKICH TYPÓW SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH
(dla uczniów klas VII i VIII szkoły podstawowej oraz dla licealistów)

TYTUŁ 

OPIS WARSZTATÓW 

PROWADZĄCY 

TERMIN

LINK DO ZAPISU
NA WARSZTATY

Jak włączyć pozytywne myślenie? 

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się:

-jak dbać o własne samopoczucie i rozwijać pozytywne nastawienie 

-jak radzić sobie z negatywnymi myślami 

-czym są afirmacje i jak je stosować 

Barbara 

Wojtanowska-Janusz 

7 czerwca
poniedziałek 16.00

 

link

Wyloguj się

na wakacje i rozwijaj artystycznie 

 

 

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się: 

- dlaczego niezbędny jest odpoczynek od zdalnego nauczania i innych wirtualnych aktywności 

- dlaczego umysł i ciało nie mogą być zbyt długo narażone na oddziaływanie multimediów  

- jak zadbać o równowagę między wypoczynkiem a koniecznością utrzymania odpowiedniego poziomu umiejętności artystycznych 

 

Anna A. Nogaj 

14 czerwca
poniedziałek

16.00

 

link

Ja wśród innych 

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się: 

- jak nawiązywać i budować związki i przyjaźnie czyli pozytywne relacje z innymi, 

- jak wyrażać swoje emocje, pozostając w zgodzie ze sobą, 

- czym jest toksyczna relacja, jak ją rozpoznać i jak się od niej uwolnić, 

- jak bardziej świadomie wchodzić w relacje z innymi 

- jak inteligencja emocjonalna wpływa na rozwój artystyczny

Olga Szewczyk 

17 czerwca
czwartek

16.00

 

link

Rodzice i ja – dlaczego czasem trudno porozumieć się z własnymi rodzicami 

 

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się: 

- co się zmienia, kiedy staje się nastolatkiem  

- dlaczego rodzice tak łatwo zapominają, że sami byli nastolatkami 

- jak znaleźć wspólny język i zacząć konstruktywnie rozmawiać z rodzicami 

- do czego potrzebna artyście umiejętność skutecznego i konstruktywnego porozumiewania się

Małgorzata 

Mozerys-Ćwikła 

2 czerwca

środa

16.00

 

link

Jak budować poczucie własnej wartości i pozytywny obraz siebie  

 

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się: 

- co składa się na poczucie własnej wartości  

- jak rozwijać wewnętrzne i zewnętrzne zasoby  

- jak budować umiejętności i strategie, które umożliwią pozytywne postrzeganie siebie i radzenie sobie z wyzwaniami  

-      jak budować swój dobrostan 

Aleksandra Wojtaszek 

9 czerwca
środa

16.00

 

link

Wypoczywam bez wspomagaczy 

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się: 

- jak zorganizować dobre wakacje bez narkotyków i dopalaczy 

- dlaczego substancje psychoaktywne utrudniają rozwój artystyczny 

- dlaczego dobrze jest mówić odważnie „jestem wolny, nie biorę” 

- jak radzić sobie z ryzykownymi propozycjami 

- jak nie ulegać stereotypom, że branie pomaga tworzyć i redukuje stres przed koncertami czy egzaminami 

- jak należy odmawiać w sytuacji ryzyka „kuszeniem” różnymi substancjami psychoaktywnymi 

 

 

Mariusz Ostrowski 

10 czerwca

czwartek

16.00

 

link

Tu i teraz 

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się:

- co to jest uważność / mindfulness 

- jak uważność może pomóc w radzeniu sobie z emocjami, również z tremą 

- jak uzyskać wewnętrzny spokój i harmonię (w życiu i na scenie) 

- jak żyć na 100% 

-ćwiczenia uważności 

 

Łukasz Tartas 

16 czerwca
środa

16.00

 

link

 

PLAN WARSZTATÓW PSYCHOLOGICZNYCH online
DLA RODZICÓW uczniów wszystkich typów szkół artystycznych

 

TEMAT

OPIS WEBINARÓW

PROWADZĄCY

TERMIN

LINK DO ZAPISU

NA WARSZTATY

Wsparcie dziecka w utrzymaniu zdrowia psychicznego pomimo przeciążeń wynikających z kształcenia artystycznego 

Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się: 

- jakich form wsparcia oczekują uczniowie szkół artystycznych 

- jakie są czynniki ryzyka, zakłócające zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży kształcącej się artystycznie 

- jak ważna jest rola rodziny, rozumiejącej specyfikę kształcenia artystycznego 

- jakie są pozaartystyczne korzyści wynikające z kształcenia muzycznego, plastycznego i baletowego 

Anna A. Nogaj 

7 czerwca
poniedziałek
18.00

 

link

Pomocnik mądrego 
rodzica uzdolnionego

nastolatka 

Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się: 

- na czym polega dojrzewanie i co ma wspólnego rodzic nastolatka z dębem lub klonem 

- dlaczego czasem czujemy się jak na ringu i co może być dobrego w byciu sparingpartnerem? 

- czego potrzebuje od rodzica nastolatek 

 

 

Małgorzata 

Mozerys-Ćwikła 

16 czerwca
środa
18.00

 

link

Jak budować poczucie własnej wartości i odporność psychiczną u dzieci?  

 

Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się: 

- co to jest poczucie wartości i odporność psychiczna  

- jakie są sposoby i techniki budowania odporności psychicznej  

- na czym polega dobra komunikacja 

- w jakiś sposób można dobrze wykorzystać 
stres 

 

Aleksandra Wojtaszek 

9 czerwca
środa

18.00

 

link

Narkotyki, dopalacze – na pewno nie moje dziecko  

Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się: 

 - jak rodzic ma rozpoznać sygnały ostrzegawcze u dziecka, które zaczyna eksperymentować i przyjmować środki psychoaktywne 

- jak motywować dziecko uzdolnione muzycznie i plastycznie, aby było wolne od wszelkich środków psychoaktywnych 

-         dlaczego rodzina jest najważniejszą i pierwszą szkołą profilaktyki 

-jakie są najczęstsze postawy rodzicielskie a uzależnienia od środków odurzających  

Mariusz Ostrowski 

26 maja
środa

18.00

 

link

Depresja dzieci i młodzieży 

Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się: 

 

-czym jest depresja 

- na co zwracać szczególną uwagę obserwując dziecko 

- w jaki sposób komunikować się z dzieckiem o obniżonym nastroju 

- gdzie i kiedy szukać pomocy 

 

Łukasz Tartas 

15 czerwca
wtorek

18.00

 

link